همانطور که در قسمت قبلی ( محتوای سئو شده چیست؟ ) گفته شد، یکی از مهمترین و اولین گام های سئو سایت، تولید محتوا، آن هم از نوع سئو شده است. در تولید محتوای سئو شده اولین نکته ای که در آموزش سئو و مشاوره سئو هم به آن تاکید می شود و همواره پیش از شروع نوشتن محتوا باید به آن توجه کنید استراتژی محتوا است.

استراتژی محتوا به چه معناست؟
استراتژی محتوا در حقیقت برنامه ایست که شما برای تولید محتواهای خود در نظر می گیرید. به این صورت که همه محتواهای شما اگرچه ممکن است دنباله دار و زنجیروار نباشند اما برنامه انتشار آن ها و ارتباط آن ها با یکدیگر باید مدون و برنامه ریزی شده باشد. طبق اصول سئو سایت، شما نمی توانید بدون برنامه ریزی و کاملا ناگهانی اقدام به نوشتن و انتشار مقاله ای بکنید که از پیش برنامه ای برای آن نداشته اید زیرا ممکن است این مقاله شما را در انتشار مقاله های بعدی دچار مشکل کند یا اینکه خواسته مورد نظرتان را مرتفع نکند.
یکی از اقداماتی که در مشاوره سئو انجام می شود تدوین یک استراتژی محتوا است.

محتوای سئو شده

چرا استراتژی محتوایی؟
داشتن یک استراتژی محتوا به معنای داشتن یک نقشه راه و یک راهنما در طی مسیر تولید محتوا و همچنین سئو سایت است.
استراتژی محتوا یک طرح کلی از مقاله هایی که باید نوشته شوند به شما ارائه می دهد که در عین جدا بودن از یک دیگر،‌ جهت گیری مشخص و مرتبطی خواهند داشت. در جلسات مشاوره سئو این استراتژی تدوین خواهد شد و مشخص می گردد که در هر مرحله چه محتواهایی و با چه پیوستگی و موضوعاتی باید منتشر شوند تا بهترین نتایج کسب شوند.

داشتن یک استراتژی محتوا زمانی برای سئوکاران اهمیت یافت و به جزء ثابتی از برنامه مشاوره سئو تبدیل شد که گوگل سعی در راضی نگه داشتن کاربر کرد. با گذر زمان گوگل در جهت رضایت کاربران خود اقدام به آپدیت الگوریتم هایی کرد که سایت های با محتوای نامناسب، تکراری و بی برنامه را جریمه کند. دلیل این که بی برنامه بودن از نظر گوگل نامناسب تلقی شد را می توانید به راحتی بیابید.

درک کاربر با استراتژی محتوایی
برای درک بهتر اهمیت استراتژی محتوا خود را از سطح وبمستر، صاحب سایت یا سئو کار به سطح کاربر ببرید و خودتان را جای کاربر بگذارید. چه حسی خواهید داشت اگر پس از سرچ در نتایج به صفحاتی بی ربط بر بخورید؟گوگل هم مانند کاربر این احتمال را خواهد داد که این سایت تنها به کمک سئو کلاه سیاه ( Black Hat SEO ) و روش های نامناسب، تنها برای کسب جایگاه اقدام به تولید محتواهایی بی کیفیت کرده است و برای گوگل این گناهی نابخشودنی است. آزردن کاربران گوگل به این شیوه امروزه مجازات سنگینی از سوی الگوریتم های گوگل به دنبال خواهد داشت. این است که سبب شده تا داشتن یک استراتژی محتوا به یکی از مسائل مهم حوزه سئو تبدیل شود.

سئو

نکته طلایی در تدوین استراتژی محتوا
همان طور که گفته شد، گوگل تلاش کرده است تا با نزدیک کردن خود به کاربر و جهش از زبان ماشینی به زبان انسانی علایق و سلیقه های کاربران را درک کند و متناسب با نیازهای آن ها خدمات ارائه کند. به همین علت هم کارهای اسپم و غیر کاربرپسند را از انسان قبول نخواهد کرد. بنابراین طلایی ترین نکته در تدوین استراتژی محتوا که اولین گام در پاسخ به سوال سئو چیست می باشد،‌ درک نیازهای کاربر و تولید محتوا برای کاربر است. اگر برای کاربر نوشته ای سئو شده تولید کنید در نهایت نظر مثبت گوگل را هم جلب خواهید کرد.

امیدوارم این مطلب به شما در فهم استراتژی محتوا کمک کرده باشد. برای خواندن ادامه این مطلب و یادگیری گام های بعدی تولید استراتژی محتوا با سئو اینجا همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت سئو اینجا می توانید از خدمات مشاوره سئو بهرمند شوید.



seoinja سئو ,استراتژی ,محتوا ,کاربر ,تولید ,گوگل ,استراتژی محتوا ,که در ,مشاوره سئو ,یک استراتژی ,سئو شدهمنبع

خدمات سئو و اهمیت استفاده از آن ها

اهمیت استراتژی محتوایی در سئو سایت

سئو سایت و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید

محتوای سئو شده چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

چرا سئو سایت مهم است؟

توانایی تولید محتوای با ارزش، از مهم ترین اصول آموزش سئو

مشخصات

آخرین جستجو ها

Seang7jlybqc rumah فروش بهترین دستگاه شیرینگ در مورد بهداشت محیط چی میدونین؟!؟! سون چت | کافه گپ چت بهترین خدمات برش استیل لوازم آرایشی - پت شاپ - لوازم ورزشی فروشگاه اینترنتی و تخصصی مبل رویا معماری، طراحی داخلی و هنر خلق فضا روزهای زندگی Teaganddf7 House